lauantai 20. syyskuuta 2014

Den stundliga lyckan är livets bränsle

Jag älskar att vara lycklig över småsaker. Att jag kan i lita på de nära och kära jag har och att någon med så lite kan göra mig lycklig. Jag älsjar att känna mej så vuxen och så barnslig, att veta vem mina vänner är och att se framtiden som något fint fast på samma kan jag bli glad av alla de små sakerna som händer mig, i min omgivning och i världen.

Idag var Santi, vår frivilliga från YFU-uruguay i Finland. Han bor ett år i Sverige och kom och hälsa på oss. Vi gick runt i stan, visade honom esplanaden, salu torget och gick via stranden till Cafe Carusel. Vi satt en god stund där och talade på spanska. Det är säkert det bästa jag vet, att få tala spanska med någon från Uruguay och som förstår var jag har varit och vad jag upplevt. Han är en så härlig person också såsom mina vänner som var i utbyte med mig i Uruguay och hängde med ida.

Sedan gick jag till min bästa vän. Min allra bästa vän även om jag ibland glömmer det. Hon är den finaste personen jag vet (utanför min familj). Jag älskar henne så mycket och hon gör mig så lätt lycklig. Hon förstår mig som nästan ingen annan gör och hon får mig och se på saker annorlunda. Hon är en stjärna i all mörker som finns omkring. Jag gick ut därifrån och ända till tåget. Det är bara så härligt att gå på Helsingfors gator. Fast inte då när det är fullt med fulla människor. Jag tror jag log till alla som gick emot. Jag håller på och ler till en liten flicka nu också! Oj jag är bara på så lyckligt humör!!! Jag hoppas ni alla har haft en lika bra dag som jag idag. Inte ens de låtar jag är skit trött på känns tråkiga nu! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti